למה מומלץ לקיים פעילויות ODT לארגונים

במהלך השנים, במיוחד בעשרים-שלושים שנה אחרונות, נכתבו לא מעט ספרים ומאמרים, אודות הפסיכולוגיה של העובדים בארגון ובכלל אודות פסיכולוגיה של ארגונים. מטרת הספרים היא להוכיח שארגונים יכולים לתפקד בצורה הרבה יותר יעילה ממה שהם מתפקדים, והם יכולים להגיע לתוצאות הרבה יותר טובות, אילו רק ידעו להתנהל נכון.

אחת המסקנות היא, שארגונים ובפרט מעסיקים, לוקחים כמובן מאליו את העובדים, מתייחסים אליהם כאל מכונות ולא מבינים שהם יכולים לשפר מאוד את התפוקה שלהם אם רק יעניקו להם אפשרות לרכוש את הכלים הנכונים. לא מדובר ברכישה באמצעות תואר אקדמי בהכרח (למרות שיש מחקרים שמוכיחים שגם זה נחוץ), אלא דרך סדנאות ומפגשים בהם העובדים, ביחד, מגבשים סטים של כלים שיכולים לעזור להם במסגרת העבודה המשותפת.

דוגמא טובה לכך הן מגוון פעילויות ODT. פעילויות אלו נערכות במסגרות שונות, לא רק במסגרות של עבודה, למשל, במסגרות בית הספר, תנועה, משפחה ועוד. הרעיון הוא מאוד פשוט, סט משחקים וסדנאות שמטרתן לעזור לעובדים ללמוד כיצד עובדים ביחד בצורה יעילה, ויתרה מזו, מטרתן לאפשר לכל עובד להוציא את הצד החיובי שבו, כלומר, את הצד המנהיגותי, את הצד האפקטיבי, את הצד שמאפשר לו ללמוד דברים חדשים, לעבוד בצוות, לתת הוראות ועוד.

פעילויות ODT לארגונים – למה אתם צריכים את זה?

בכל ארגון, בכל קבוצה, יש סוגים שונים של אנשים. תמיד יהיה את מי שיוביל את האחרים ואת מי שיהיה מאוחר. אך זה לא אומר בהכרח, שמי שמאוחר אין לו את היכולת להוביל ולהנהיג, ייתכן שהפוזיציה שלו יצרה מצב כזה וייתכן שהוא לא קיבל את הכלים לעמוד על שלו בשביל להתייצב קדימה.

במסגרת פעילויות ODT, אנחנו יכולים ללמוד למי יש את הכלים האלה ולמי אין, מי יכול להוביל ובאמת מוביל ומי יכול להוביל אך עד היום לא עשה את זה מסיבות שונות. פעילויות ומשחקים אלו, יכולים לאפשר לעובדים להשתחרר ולקבל כלים חדשים שיכולים לעזור להם.

לפני סיום חשוב לומר, פעילויות ODT, מתאימות לכל ארגון, בין אם הוא עסקי או לא. הפעילויות מותאמות על ידי המנחים לסוג המשתתפים, על פי גיל, וכן על פי פרמטרים אחרים. לכן כל ארגון יכול ליהנות מהן.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>